antisocialtdampbarn

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Boku wa Tomodachi ga Sukunai Review

Av Anna Nilsson - 1 augusti 2013 19:19

Det är är min första anime review någonsin så förvänta "er" inget. 


Var ska jag börja... Uhmm, för det första är det här en review av både första säsongen och "NEXT" och det var ett tag sen jag såg första säsongen. 


Låt mig börja med att Haganai är en av mina favorit Ecchi/Harem/Comedy/Romance anime. Jag gillade i princip alla karaktärer och komdin var riktigt bra. Så låt mig börja.



Handling: 

Hasegawa Kodaka har bytt skola, och han har svårt att få vänner. Det hjälper inte att hans blonda hår tenderar att göra folk tror att han är en brottsling. En dag, springer han in i hans ensam klasskamrat Yozora medan hon pratar ivrigt till sin lossas-vän Tomo. Inser dom att ingen av dem har några egentliga vänner, beslutar de att det bästa sättet att förändra denna situation är att bilda en klubb och börja rekrytera.

Det är hur "Rinjinbu", Neighbours 'Club, bildades, en klubb särskilt utformad för människor som inte har väldigt många vänner. Som andra ensamma klasskamrater långsamt börjar gå med i deras lilla klubb, kommer de att försöka lära sig att bygga vänskap genom matlagning tillsammans, spela spel, och andra gruppaktiviteter. Men kommer denna grupp av förhållande-utmanade misfits verkligen kunna komma överens?
Läs mer på http://myanimelist.net/anime/10719/Boku_wa_Tomodachi_ga_Sukunai # UKO3ErXc38DfpqOe.99

(dramatisk beskrivning kopierad från MAL) (6/10)


Animation - Inget specielt här, animationen är ok, ungefär som alla andra komedier. Jag gillade stilen. (7/10)


Ljud - Röstskådespeleriet var också ok, inget specielt här heller, bakgrundsmusiken var ingen jag tänkte på, men jag gillade båda introna. (7/10)


Karaktärer: Alla karaktärer var... Underbara! Jag älskade alla karaktärer specielt Shiguma Rika, det persversa geniet, vi har också Hasegawa Kodaka; huvudkaraktären,Huvudpersonen, en student som inte har kunnat få vänner i sin första månad. Attraktiva Kashiwazaki Sena, hatad av tjejerna älskad av killarna. Kusunoki Yukimura, Yukimura är en feminin student som påstår sig vara en pojke (SPOILER, SPOILER) Men det visar sig sedan att hon är en tjej, Mikazuki Yozora, En grym och självisk svarthårig tjej som säger att hon förstår och respekterar mobbning men själv är en. Takayama Maria, Maria är den handledande läraren av grannarna Club, hon är en tio-årig nunna. Även om inte ointelligent, är hon ofta oförskämd och omogen och sist men inte minst; Hasegawa Kobato, Kodaka's yngre syster, hon är en elev i högstadiet, men går ändå med i klubben. (9/10)

 

Nöje: Jag underhölls av Boku wa Tomodachi ga Sukunai tills sista sekunden (10/10)

 

Övrigt: Jag kan rekommendera Haganai till alla anime-fans som gillar komedi.


Nu lite bilder och videos.


                         



 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Nilsson - 16 augusti 2013 07:19


Igår fick jag hem allt det här. Vet inte vad jag ska skriva.. Aja, jag måste dra till skolan nu så tja. ...

Av Anna Nilsson - 12 augusti 2013 19:55

Vocaloid Challenge Day 1 - Your favorite song. Pink Diva, jag har lyssnat på den typ en miljard gånger men den är fortfarande lika bra   Anime Challenge Day 1 - Very first anime you watched.   Rosario + Vampire lol ...

Av Anna Nilsson - 12 augusti 2013 19:51


Day1 - Your favourite song. Day2 - Your least favourite song. Day3 - A song that makes you happy. Day4 - A song that makes you sad. Day5 - A song that reminds you of someone. Day6 - A song that reminds you of somewhere. Day7 - A son...

Av Anna Nilsson - 11 augusti 2013 19:51

1. Jag hatar andra anime fans.   2. Jag är inte ett dugg intresserad av Japan.   3. Jag avskyr reverse harem's och shoujo's   4. Loli's ftw    5. Jag hatar Jpop och Kpop.    6. Jag har ganska bra självförtronde.   7. Jag älskar ...

Av Anna Nilsson - 8 augusti 2013 22:16

                 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards